neljapäev, aprill 05, 2007

Liiklusummikud!

Iga puhkepäeva/püha eel on linnas üks ja sama jama - kohutavad liiklusummikud.
Ja iga kord (juba peaaegu aasta) unustan ma selle lihtsalt ära!
Täna sattusin ummikusse kahel korral - Lõunakeskuse juures Ringteel voogas see tavapäraselt suhteliselt kiiresti, kuigi Võru poole suunduv saba jäi kuskile psühhiaatriakliiniku teeotsa.
Zeppelini juures oli see pool tundi tagasi aga lausa kohutav - mul läks veerand tundi, et sealt Turu-Aida risti jõuda.
Ainus põhjendus, mis ma neile ummikutele välja olen mõelnud, on see, et inimesed jätavad ona pühadesöögi ostmise viimasele minutile. Ja sellel viimasel minutil tulevad ka inimesed maalt linna pühadesööki otsima - Järvamaal juhtum meie endiga täpselt samamoodi. Kes küll oskaks nutikalt asja nii reguleerida, et ummikud väheneksid?
Autode arvu vähenemisele ei saa panustada, sest kuigi enne sai suurepäraselt hakkama, ei raatsiks ma enda omast enam loobuda küll. Linnas liikudes saab ka ilma hakkama ja seda ma ikka aegajalt ka praktiseerin, kuid suure vabaduse ja mobiilsuse see kodumaal ringi rännata annab küll. Lisaks tohutu mugavus lastega reisimisel - ma üldse ei kujuta enam ette, kuidas ma kahe ühesuguse imikupambuga pea iga nädalavahetus bussiga maal käisin! Ilmselt läbielatud raskused ongi need, mis õpetavad mugavust hindama...
Aga ummikud on igatahes äärmiselt ebamugavad.

Kommentaare ei ole: