kolmapäev, jaanuar 27, 2010

Kus olin mina, kui...

Et pea on veel suhteliselt mõttevaba, võtsin Luizelt meemi.

Ehk siis: kirjuta, kus olid Sina kui…

1. esimene inimene astus kuule 21.7. 1969

Mind polnud olemas. Ja plaanis ka mitte.

2. John Lennon mõrvati 8.12.1980

Olin siis 4. aastane - seega tont seda teab. Tõenäoliselt oma kodus, Jõgeval. Ja tõenäoliselt tegelesin oma pisikese vennaga, kellega mul meeldis asjatada - tema oli siis veidi vähem kui poole aastane.

3. toimus Tshernobõli aatomielektrijaamas plahvatus 26.4.1986

Siis elasime me juba Järvamaal. Täiskasvanud olid tõsised ning võõrasisa ähvardas Tšernobõli minek. Mitu korda läks, kuid ikkagi pääses. Mäletan aga, et kõik minekud olid matusemeeleolulised ning poest osteti igasugust kraami kaasa. Ja happevihmadest räägiti ka. Ei lubatud õue minna vihmasaju ajal.

4. Balti kett 23.8. 1989

Seisin uhkelt Balti ketis koos õe ja vennaga ilmselt Särevere taga. Seal, kus praegu laiutab Balti ketile mälestusmärk. Käisime Maidu bussiga (meil oli kolhoosis kolm bussi: Maidu buss, Priidu buss ja Palmsaare buss, Mait oli tuntud oma äkilisema ja kiireima sõidustiili poolest), mis oli rahvast täis ja meeleolu oli kõigil ülev. Kogu asja olulisust hakkasin jagama, tõsi küll, alles tükk aega hiljem.

5. Estonia uppus 28.9.1994

Et ma ülikooli sisse ei saanud, töötasin siis kohalikus maakonnalehes. Mäletan, et ema ajas mind hommikul üles - buss väljus kell 6.50 hommikul - segasevõitu teatega. Et hulk inimesi uppus. See kõik tundus väga müstiline.
Tööle jõudes kuulasime raadiost igat olulist katket, raadio oli peatoimetaja selja taga põrandal. Tuli ju teha leht kaduma jäänud ja leitud järvamaalastest.
Mäletan meeletut kurbust ja pisaraid, kui kuulsin, et ka üks minu kunagistest klassiõdedest uppus. Möödunud talvel Stockholmis Estonial uppunute auks püstitatud mälestusmärki vaatamas käies otsisin paljude nimede seast ka tema oma üles...

6. Diana suri 31.8. 1997

Ma olin alles kümmekond päeva tagasi oma armsate kaksikutega sünnitusmajast koju saanud ja kogu minu aur kulus nendega tegelemisele, sestap jäi see sündmus sellel hetkel kuidagi kaugeks. Mäletan aga inimeste leina ja lillesülemeid, mida telekast näidati...

7.saabus aasta 2000

Pidutsesime koos hääde sõpradega meie Koidu-tänava korteris, tervitasime uut aastat Lille mäel ning lõime hommikuni tantsu sõprade juures naabermajas. Nende korterist on praeguseks saanud meie oma.

8. toimus terroriakt World Trade Centerile 11.9.2001

Mäletan, et tulin töölt ja kaasa koos lastega vaatas telekat. Nende teade, et lennukid sõitsid tornidesse, tundusid äärmiselt jabur. Siis nägin telekast, et see tõepoolest oli nii. Kogu sündmus tundus paraja õudusena. Kui uudistes torni aegluubis kokkuvarisemist näidati, tulid pisarad iseenesest silma.

9. Michael Jackson suri 25.6. 2009

Tegin kodus tööd. Puhkus oli algamas ja viimased kiired asjad olid tarvis lõpetada.

10. milline uudis jäi meelde eilsest päevast või mida tegid eile?

See, et Bengaali tiigreid ähvardab väljasuremine. Ja see, kuidas mu poeg teatas selle uudise peale, et tegelikult on ju kõik tiigrid ohus.
Aga muidu tegin tööd, askeldasin lastega ja vaatasin reisipilte. Ja käisin poes, "Ohtlike e-ainete määraja" näpus. Leidsin mõned jubedused, aga kogu see e-aine maailm tundub minu jaoks veel liiga keeruline ja aeganõudev. Liiga palju aega poes ajab mind lihtsalt hulluks. Kuigi lähipäevil pean ühes selle määrajaga ühe põhjalikuma käigu siiski taas ette võtma.
Ahjaa, ja Mari käis ka külas.

Aga tegelikult tahaks ma, et läheks mõned kraadid soojemaks juba. Ma tahan juba suusatama. Aga väga-külma-ilma-suusatamisest pole ju rõõmu kellelegi.

:)

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

Võib-olla sa loed isegi,aga mina olen leidnud ühe huvitava blogi "Kirjad tulevikku",mida peab iluspoiss(tüdruk).Meenutan seda selleks,et sinu suusa(spordi)huvi langeb spordi mõttes kokku tema jalgpallihuviga(???!!!).