reede, aprill 18, 2008

Lõputa aeg?

Just praegu, kui iga minut on veel kallim kui kuld, satuvad minu kätte kirjandusteosed, mida käest panna ei saa. Kus on kirjas kõik minu sees toimuv ja rohkemgi veel...

"Kardan sind? Jah, ma kardan sind. Sa käitud nii, nagu me jääksime igavesti kokku. Sa käitud nii, nagu oleks oleks olemas lõputu nauding ja lõputa aeg. Kuidas saan mina seda teada. Minu kogemuse järgi saab aeg alati otsa.
Teoorias on sul õigus. Kvantfüüsikutel on õigus. Lõputu aeg. Tegelikkuses kanname mõlemad kella. Kui me suhtes kiirustan siis seetõttu, et ma kardan selle pärast. Ma kardan, et sul on uks, mida mina ei näe, ja et iga hetk võib see avaneda ja sa oled kadunud. Ja edasi? Kust leian mina salakäigu? Minu jaoks on need ikka needsamad neli seina."

Jeanette Winterson "Kehale kirjutatud"

1 kommentaar:

Triin ütles ...

Siljakene, ise kirjutad, et hetkel, mil aeg kallim kui kuld satuvad kätte raamatud, mida käest panna ei saa ja siis ulatad internetiavarustes kaasakiskuvaid lõike, mis sinu lugejaid panevad neid raamatuid riiulitest otsima... Nii ei tohi teha. Aeg on kallim kui kuld:)) Samas, Eckarti järgi aega ju praktiliselt polegi, on vaid käesolev hetk. Aeg on inimeste endi loodud konstrukt...Kusjuures, teadusuuringud pidid näitama, et aeg pidi tänapäeval kiiremini käima;)