esmaspäev, märts 23, 2009

Sõnadest

Mulle meenusid kaks sõna, mis on mind ikka kimbatusse ajanud ja mis mulle eriti ei meeldi.
Need on rätsep ja kontsert.
Kui arvutitesse spellerit poleks loodud, ei saaks ma nende sõnade käänamise ja pööramisega üldse hakkama.
Isegi teadmine, et rätsepa käänamise tüüpsõna on õpik , mind ei lohuta. Sest tegelikult ajab see vähemalt minu jaoks asja veelgi keerulisemaks.

Eile panin paberile hulgaliselt sõnu. Eelnimetatuid teiste hulgas küll ei kasutanud. Lähipäevad näitavad, kas ma tegin oma elu suurima vea. Või tegelikult ei saa ma enam suurimat viga teha, sest suuri vigu olen ma teinud juba ohtralt. Edasi saab ainult paremaks minna. Ja nüüd peakski selguma, kas just nüüd.

Vähemalt ma riskisin ja andsin endale võimaluse.
Vähemalt ma riskisin ja andsin endale võimaluse.
Vähemalt ma riskisin ja andsin endale võimaluse.
...

Ma püüan seda lauset korrutada ka siis, kui peaksin pisaratesse uppuma.

4 kommentaari:

Airika ütles ...

Eks kingsepp ole ikka ise paljajalu ;)

Mind on alati aidanud lause ümbersõnastamine.

Tunduvalt hullem tükk on minu jaoks pika ja ülipika välte vahel vahet tegemine - uhhhh... aga usina treenimise järel juba tuleb, eriti kui hääd sõnad käes.

Aga Sinu artiklid saavad ju ilma nonde kahe sõnatagi enamasti hakkama, too värskeim meeldis mulle küll väga :)

Silja ütles ...

Ohh, need välted... Kunagi isegi mehe lugupeetud õppejõud K.P. küsis minu järjekordses vältetöös tuhandeid vigu parandades, et kelleks ma saada tahtsingi... Mind ei aidanud treenimine ka. Ja nii ma rohkem sotsiaaltöö ja ajakirjanduse poole kaldusin, et silbitamisest, väldete määramisest ja muust sellisest hoiduda :) Ja õnneks see jah artiklite kirjutamist enamasti ei määra. Ja aitäh tagasiside eest :)

Anonüümne ütles ...

Ütled, et ei saaks spellerita nende sõnade käänamise ja pööramisega hakkama. Ehk lohutab natuke see, et kumbagi neist sõnadest ei saagi pöörata - pöörata saab ju vaid tegusõnu. Nii et pool muret kohe kaelast :).

Silja ütles ...

Ohh, kui hea :)