pühapäev, märts 15, 2009

Lapsed, täheteadus ja krokodill Gena



Nädalavahetusel võtsime lastega ette pika matka mööda Tartu tänavaid, muuhulgas külastasime ka Ahhaas jaapanlaste täheteatrit, mis oli väga kirgastav ja uhke kogemus - ikkagi 2,2 miljonit tähte korraga pea kohal!
Teel Lõunakeskusesse toimus arutelu minu kahe tupsu vahel, et mida see jaapanlaste täheteater ikka tähendab. Üks panustas tipptehnoloogiale (poiss) ja teine jaapani keelele. Tiba õigust oli mõlemal, sest ilma tipptehnoloogiata ei oleks selline etendus kõne alla tulnud. Ja enne etenduse algust nägi seinale projitseeritud arvutipildis ainult jaapani keelset teksti, samuti kõnelesid asjaosalised jaapani keeles - nende tekst tõlgiti eesti keelde.
Täna oli mul ühes kirjatöös koht, kus oleks tahtnud linnuteed kuidagi teisiti nimetada ja pakkusin, et kas tähekogum oleks õige. Küsisin nõu oma pojalt, kes vaatas mind pika pilguga ja kostis: "Emme, linnutee on galaktika ja meie ju elame selles!" Seepeale tegin oma kirjatöö täiega ringi.
:)





Ning viimasel päeval enne vaheaega oli koolis olnud krokodill Gena vaatamise tund, kus parimatele vaatajatele anti auhindu. Minu lapsed seda ei saanud, sest see tund oli nende jaoks ütlemata igav. Nad on lihtsalt ema pealekäimisel pidanud seda multikat kodus korduvalt ja korduvalt vaatama. Sigrid kostis lausa, et tal tikkus terve tunni uni peale. "Ja iga kord, kui mul silmad kinni vajusid, nägin unes ekraanil jooksvat pilti, sest see on mul ju peas," kostis ta. :)
Õpetajale nad ei julgenud seda ütlema hakata.
Aga Gena ja Potsataja fännid on nad küll, sest viimasel ajal rõõmustavad nad ainult nende üllatusmunade üle, kus just Gena ja Potsataja kujud sees. Kui need vahepeal otsa lõppesid, kahtlustasid nad mu sõbrannade karvast vandenõu kätt. Aga õnneks majanduskriis pole Genale ja Potsatajale veel liiga teinud ja üllatusmunad on taas müügil. Kiirustage, seltsimehed unetud!

Planetaariumi tähistaevast tegi pilti Aldo Luud, teine
Pilt on pärit siit.

1 kommentaar:

Airika ütles ...

jumal tänatud, ma olen normaalselt ebanormaalne sel juhul :D

Tervisi siitpoolt ekraani!

A.